Dag ouders,
We hebben besloten dat we het platform Stamhoofd zullen integreren in onze werking. Stamhoofd biedt allerhande IT 💻 voordelen voor organisaties als de onze. Het zorgt ervoor dat vele administratieve taken verlicht worden 🪶 en vergemakkelijkt betalingen en het opvolgingen ervan. 💳 Vele jeugdbewegingen deden het ons al voor, nu zijn wij aan de beurt! 😎
Bij de overstap naar een nieuw platform komt ook wat werk aan de pas, maar gelukkig is het helemaal niet moeilijk en is het in enkele ogenblikken gepasseerd. 🙂
Graag geven we jullie dus wat huiswerk mee! Hieronder staan de stappen om succesvol je kinderen toe te voegen aan het platform. (tijd ⏳: ongeveer 2 minuten per kind)
- Registreren bij Stamhoofd. (https://hdb-scouts.stamhoofd.be/)
- Leden inschrijven (één voor één kinderen toevoegen en steekkaart opmaken)
- Schrijf je kind(eren) in bij de juiste tak
- Wanneer je kind(eren) aan een tak is/zijn toegewezen, kan je de inschrijving voor het kamp vervolledigen. De betaling gebeurt eenvoudig via het platform.
We vragen hierbij nog eens expliciet om alle gegevensvelden juist en zo volledig mogelijk in te vullen. Wanneer er wijzigingen zijn, kan je deze altijd doorvoeren door eenvoudig in te loggen en te navigeren naar ‘gegevens en inschrijvingen nakijken’.
In de toekomst zullen de inschrijvingen én betalingen voor de jaarlijkse inschrijving, weekends en kampen verlopen via dit platform.
Graag stellen we een deadline 📅 voorop voor het aanmaken van een account en je scoutskinderen toe te voegen. We willen dit namelijk klaar hebben tegen 14 juni 2025.
Wat met de groepsadministratie van Scouts & Gidsen Vlaanderen?
➡Dit platform blijft bestaan en werkt parallel mee met Stamhoofd. Stamhoofd synchroniseert de gegevens naadloos naar het platform van Scouts & Gidsen Vlaanderen.
Met vriendelijke groeten,
De Groepsleiding 🤞